جاهای دیدنی آستارا : زیباترین شهر مرزی ایران را بهتر بشناسیم
نوشته شده توسط : hsi

 


گردنه حیران؛ دیباچه سفر

گردنه حیران - جاهای دیدنی آستارا

آن‌هایی که از سمت غرب کشور عازم آستارا می‌شوند و یا اینکه از شرق کشور به جای پیمودن خط ساحلی ابتدا سراغ ارومیه، تبریز یا اردبیل رفته‌اند و حالا قصد ملاقات مرز و دریا را دارند؛ حدفاصل تونل خروجی اردبیل تا آستارا که چهل کیلومتر است و گردنه حیران نامیده می‌شود یکی از زیباترین جاده‌های ایران را می‌پیمایند.

گردنه حیران

این مسیر از یک طرف مشرف به دره بوده و از طرف دیگر به کوه محدود شده است. در انتهای دره دام‌ها چرا می‌کنند و در ارتفاعات زنبورها از شهد گل‌ها عسل می‌گیرند. هزاران هزار جلوه پنهان دیگر وجود دارد و اگر خوش‌شناس باشید گوشه‌هایی از آنها را در یک لحظه غفلت مه سنگین مشاهده خواهید کرد. بله، اینگونه است؛ جاهای دیدنی آستارا از جاده‌های منتهی به شهر آغاز می‌شوند و به استقبال مسافران می‌آیند.

تالاب استیل؛ میزبان درختان متحرک!

تالاب استیل - جاهای دیدنی آستارا

همانطور که در بالا گفتیم تنها اگر از سمت غرب کشور مسافر آستارا باشید با گردنه حیران مواجه می‌شوید و اگر شانه به شانه دریای مازندران رانده باشید خبری از لاله و دره و مه نخواهد بود. اما جای هیچگونه نگرانی نیست، آن‌هایی که از سمت رشت و تالش به جاده بزنند، هفت کیلومتر پیش از رسیدن به آستارا با تالاب استیل مواجه می‌شوند که از همه نظر، یک جاذبه گردشگری درجه یک است؛ آنقدر زیبا، جذاب و دیدنی که همه ساله پرندگان کمیاب اروپای مرکزی و قطب را به ایران می‌کشاند.

همچنین، درختان توسکا به جای خاک، ریشه خود را به آب تالاب سپرده‌اند و با موج آن از طرفی به سویی حرکت می‌کنند. منظره زیبای جنگلی دوردست، کوه‌های سر به فلک کشیده، آب و هوای مطبوع و امنیت بالای منطقه را نیز به توصیفات بالا بیافزایید.

ساحل صدف؛ ملاقات با دریا

ساحل صدف از جاهای دیدنی آستارا

نمی‌شود این همه راه تا شمال ایران رفت و حرفی از دریا به میان نیاورد. خوشبختانه در بین جاهای دیدنی آستارا ساحلی وجود دارد که از نظر پاکیزگی، امکانات و امنیت، رقیب داخلی ندارد و هر سلیقه‌ای را پاسخ می‌دهد.

آب فوق العاده تمیز است (چیزی که در کمتر سواحل شمال مشاهده می‌شود)، اتاق استراحت تعبیه شده، پلاژها سرویس می‌دهند، امکان نصب چادر فراهم است، حضور نجات غریق ملموس بوده و مضاف بر این، فضای مناسب بازی کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

ساحل صدف

روی هم رفته، اگر سواحل مانند هتل‌ها با ستاره عیارسنجی می‌شدند؛ ساحل صدف آستارا پنج ستاره بود. اگر هوس جمع‌کردن صدف‌های این ساحل و آبتنی در آن را داشتید باید در ده کیلومتری جاده آستارا به رشت، راهی به دریا بیابید.




:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: